Terapia Rehabilitacja Grzegorz Kania Rzeszów
Grzegorz Szkolenia 8 Komentarze
logorytmika

szkolenie z logorytmiki

SZKOLENIE  DLA LOGOPEDÓW, PSYCHOLOGÓW, PEDAGOGÓW, NAUCZYCIELI EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

Logorytmika jako metoda terapii i profilaktyki logopedycznej – 16 godz. 

NOWOŚĆ- Nowy termin 14-15 maj 2016

INFORMACJE I ZAPISY

adres e-mail: olsnienie-terapia@wp.pl

telefon: 600 216 982 

Opis szkolenia

Rozwój funkcji ruchowych i słuchowych jest bezpośrednio powiązany z rozwojem mowy. Ich zaburzenia mogą w znaczny sposób wpływać na obniżenie sprawności komunikacyjnych i językowych.
Logorytmika jest metodą usprawniającą narząd ruchu oraz funkcje psychomotoryczne poprzez wykorzystanie ćwiczeń muzyczno-ruchowych. Doskonali również percepcję słuchową oraz sprawności związane z ekspresją mowy. Uwrażliwia na zjawiska prozodyczne.
Może być stosowana w formie zajęć grupowych lub indywidualnych. Jest metodą przeznaczoną głównie dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Założenia i cele szkolenia
Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę na temat roli ćwiczeń słuchowych, wokalnych, ruchowych i słuchowo-ruchowych w stymulacji rozwoju mowy i w terapii logopedycznej oraz nabędą umiejętność ich praktycznego wykorzystania. Zapoznają się z metodyką prowadzenia zajęć logorytmicznych w zaburzeniach różnych funkcji związanych z mową: słuchowych, ruchowych, psychoruchowych. Zdobędą umiejętność właściwego doboru muzyki służącej stymulacji rozwoju mowy oraz stosowanej w terapii jej zaburzeń. Będą mieli możliwość obserwacji nagrań pacjentów prowadzonych metodą logorytmiki.

Treści programowe
Logorytmika: charakterystyka metody i możliwości jej wykorzystania w profilaktyce i terapii poszczególnych zaburzeń mowy.
Cele ćwiczeń logorytmicznych i ich rodzaje (ćwiczenia z zakresu techniki ruchu, ćwiczenia kształcące poczucie metrum i tempa, ćwiczenia rytmiczne, ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne, gra na instrumentach perkusyjnych).
Logorytmika jako forma kinezyterapii.
Metodyka prowadzenia ćwiczeń logorytmicznych.
Piosenka i zrytmizowany tekst w terapii i profilaktyce logopedycznej.
Kształtowanie odbioru i ekspresji prozodii mowy z wykorzystaniem muzyki.
Kryteria doboru muzyki wykorzystywanej w terapii i profilaktyce logopedycznej.
Obserwacja i omówienie nagrań pacjentów uczestniczących w zajęciach logorytmicznych.
Literatura
Bogdanowicz M., Integracja percepcyjno – motoryczna, Warszawa 1997,Bogdanowicz M., Metoda Dobrego Startu, Warszawa, 1985 i wyd. kolejne, Kilińska – Ewertowska E., Logorytmika,Lublin 1978, Kilińska – Ewertowska E., Badania nad zastosowaniem ćwiczeń muzyczno-ruchowych w terapii dzieci z zaburzeniami mowy, Gdańsk 1981, Kilińska – Ewertowska E., Ćwiczenia logorytmiczne,Gdańsk 1993, Klöppel R., Vliex S., Rytmika w wychowaniu i terapii, Warszawa, 1995, Kowalska A., Metodyka kształtowania elementów prozodycznych w wypowiedziach dzieci z upośledzeniem słuchu, Lublin, 1989, Lewandowska K., Muzykoterapia dziecięca: zbiór rozpraw z psychologii muzycznej dziecka i muzykoterapii dziecięcej, Gdańsk 2001, Nowak J., Piosenka w usprawnianiu wymowy dzieci z trudnościami w uczeniu się, Bydgoszcz 1999, Sloboda J. A., Umysł muzyczny. Poznawcza psychologia muzyki., Warszawa 2002, Smoczyńska – Nachtman U., Kalendarz muzyczny w przedszkolu, Warszawa 1992, Stadnicka J., Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową, Warszawa 1998, Wysocka M., Ćwiczenia muzyczno-ruchowe w terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, „Biuletyn Logopedyczny”, 1 (13) 2004, s. 17 – 22.

Metody dydaktyczne
metoda warsztatowa, dyskusja, metoda podająca, metoda przypadków, pokaz, film

Osoba prowadząca

dr Marta Wysocka- doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, logopedii. Adiunkt w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła filologię polską na UMCS, podyplomowe studia w zakresie logorytmiki na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz w zakresie emisji głosu na UMCS. W pracy badawczej i praktyce logopedycznej zajmuje się związkami mowy i muzyki, prozodią mowy, wykorzystaniem muzyki w terapii logopedycznej i stymulacji rozwoju mowy, emisją głosu oraz techniką i estetyką mówienia.

Wymagania czas trwania szkolenia – 16 godzin

Uczestnicy proszeni są o zabranie ze sobą wygodnych strojów i miękkiego obuwia lub skarpet

maksymalna liczebność grupy – 15 osób

CENA SZKOLENIA: 380 ZŁ

W cenę wliczona jest przerwa kawowa.
Organizator zapewnia materiały szkoleniowe.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikaty.

About the author

Grzegorz

terapia rehabilitacja Grzegorz Kania Rzeszów

8 Odpowiedź na Szkolenie Logorytmika

  1. Hania

    Bardzo ciekawe.

     
    • Maria

      Chętnie wezmę udział w tym szkoleniu. Zastanawiam się jednak, czy jest ono pierwszy raz ogranizowane przez tę placówkę? Czy kadra ma doświadczenie w prowadzeniu kursów tego rodzaju? Opis wygląda obiecująco i bardzo bym się cieszyła, gdyby szkolenie było równie interesujące :) (dopytuję się tak wnikliwie, bo niestety niejedno szkolenie słono płatne mnie zawiodło i nie chciałabym kupić “papierka” = certyfikatu, tylko zależy mi na wzbogaceniu swojej wiedzy i doswiadczeń, które mogłabym zastosować w praktyce).

       
      • Grzegorz

        Wykładowcą organizowanego przez naszą firmę szkolenia z LOGORYTMIKI będzie DR MARTA WYSOCKA (doświadczony wykładowca UMCS LUBLIN),która prezentowała w/w metodę pracy na tegorocznych Wiosennych Warsztatach Logopedycznych Uniwersytetu Rzeszowskiego. LOGORYTMIKA jest TYPOWO PRAKTYCZNĄ formą pracy ze wszytskimi dziećmi, niezależnie od poziomu ich intelektualnego, muzyczengo i ruchowego rozwoju.

        Od 2011 roku zrealizowaliśmy 23 szkolenia dla specjalistów na terenie calego kraju.

         
      • Luiza

        Zapewniam Panią, Pani Mario, że dr Wysocka jest bardzo kompetentną osobą! Ma ogromne pojęcie na ten temat i widać, że lubi to co robi. Kobieta z pasją. Ma świetny sposób przekazywania wiedzy, a zajęcia prowadzone przez Nią zdecydowanie nie należą do nudnych. Z pewnością będzie Pani zadowolona. Wiem co mówię :)

         
  2. Dorota

    Dzień dobry, chciałabym wesprzeć Pana Grzegorza i jednocześnie odpowiedzieć Pani Marii co do opinii na temat DR Wysockiej. Miałam przyjemnosć brania udziału w zajęciach prowadzonych przez Panią Wysocką na UR i mogę potwierdzić, że jest ona kompetentną, doświadczoną, a przy tym bardzo miłą osobą.

     
  3. Maria

    Bardzo cieszą takie rzetelne komentarze :) Już się zapisałam i czekam z niecierpliwością, kiedy kurs ruszy :)

     
  4. Kris

    Dzień dobry. Chciałam się dowiedzieć czy planujecie może podobne szkolenie w pierwszym półroczu 2014? Chętnie w tym terminie skorzystam. Pozdrawiam:)

     
    • Grzegorz

      Witam. Prawdopodobnie uda się zorganizować to szkolenie 18-19.01.2014 roku. Czekamy na zatwierdzenie terminu. Informacje pojawią się na naszej stronie końcem października. Pozdrawiam Grzegorz Kania

       

Dodaj komentarz